خبرهای علمی

6 خوراک کمک کننده به تمرکز

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

6 خوراک کمک کننده به تمرکز


نقش اساسی تغذیه در تامین انرژی مورد نیاز بدن ما بر کسی پوشیده نیست. تغذیه تامین کننده انرژی مورد نیاز بدن و ذهن ما در طول شبانه روز است و کاهش آن به شدت در کاهش اعمال حیاتی بدن و ذهن ما موثر است. در حقیقت اگر روزی تغذیه نداشته باشیم یا کمتر از میزان مورد نیاز بدن مصرف کنیم به همان نسبت انرژی بدن و ذهن ما کاهش خواهد یافت و اختلالهای حاصل از آن در ما قابل مشاهده و لمس است. در حقیقت یکی از علل عدم تمرکز ذهنی در هر فرد میتواند به دلیل تغذیه نامناسب و در نتیجه تامین نشدن انرژی مورد نیاز بدن و ذهن او باشد


در این قسمت 6 خوراک کمک کننده به تامین انرژی مورد نیاز بدن شما را معرفی می کنیم که میتوانند تاثیر بسزایی در تامین و افزایش میزان انرژی دریافتی بدن و ذهن شما داشته باشند


1-    کلم بروکلی


کلم بروکلی همیشه به عنوان یک غذای سالم شناخته شده است. کلم بروکلی جزء سبزیجات شناخته می شود و مصرف آن بخوبی انرژی بدنی و ذهنی فرد را تامین می کند. ویتامین های موجود در این گیاه جهت تقویت تمرکز فکر و حافظه مورد نیاز است. همچنین دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدان های قوی است. کولین ماده ی است که در گل کلم و کلم بروکلی وجود دارد. این ماده تاثیر بسزایی در ارتقاء عملکرد شناختی مغز انسان دارد
از کلم بروکلی میتوانید در سوپ خود نیز استفاده کنید. پیشنهاد می شود همراه با آن از فلفل دلمه نیز در سوپ استفاده کنید



2-    زغال اخته


متخصصان زغال اخته را به عنوان قوت دهنده ی مغز معرفی می کنند. مصرف زغال اخته در بهبود عملکرد مغز و به خصوص حافظه موثر است. تداوم در مصرف آن مانع از کاهش قوای مغزی با افزایش سن می شود


3-    آووکادو


آووکادو یک منبع انرژی برای مغز است. مصرف آن موجب دفع چربی های مضر و تجمع یافته در بدن می شود. همچنین در تقویت قوای مغزی و حافظه و قدرت بینایی موثر است. در تحقیقات انجام شده مشخص گردیده که مصرف کمی از آووکادو در یک روز تاثیر بسیار چشمگیری در بهبود عملکرد حافظه در حل مسائل می شود


4-    روغن زیتون


گنجاندن روغن زیتون در وعده های غذایی و جایگزین کردن آن بجای روغن های صنعتی تاثیر بسیار قوی در بهبود عملکرد مغز و افزایش تمرکز دارد. روغن زیتون حاوی آنتی اکسیدانی با نام polyphenols می باشد که فواید دارویی دارد
در یک مطالعه ی انجام شده در مجله the Journal of Alzheimer’s Disease نشان می دهد که مصرف روغن زیتون ، ضعف حافظه و اختلال در توانایی یادگیری را در موش ها کاهش داد
پیشنهاد می شود برای بهره مندی از فواید روغن زیتون از آن در سالادهای خود استفاده کنید


5-    گردو


حتما تا بحال توجه کرده اید که شکل گردو شباهت زیادی به مغز انسان دارد. یک مطالعه انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس نشان داد که مصرف روزانه 13 گرم گردوتاثیر بسیار چشمگیری در افزایش عملکرد شناختی مغز دارد.
مصرف ۴ عدد مغز گردو در روز موجب افزایش اسید چرب ضروری امگا ۳ می‌گردد. ۱۵درصد از چربی‌های گردو از نوع چربی‌های غیر اشباع و مفید برای سلامت قلب می‌باشد. این نوع چربی، پایین آورنده کلسترول بد (LDL) و افزایش دهنده کلسترول خوب (HDL) است
گردو را به نام «غذای مغز» نیز می‌شناسند و این فقط به خاطر شباهت آن به مغز نیست، بلکه به خاطر وجود امگا ۳ فراوان آن می‌باشد. برای درست عمل کردن مغز، به امگا ۳ نیاز داریم.



6-    کاکائو (شکلات تلخ)


در شکلات تلخ ماده ای با نام فلاونول (flavanol) وجود دارد که مصرف روزانه آن باعث بهبود عملکرد مغز به ویژه در سالمندان می گردد. همچنین مصرف کاکائو تلخ موجب بهبود عملکرد شناختی در فرد می شود
شکلات تلخ به همان اندازه که درصد تلخی آن بیشتر باشد ، ماده فلاونول بیشتری دارد. شکلات تلخ یکی از منابع غنی آهن و آنتی اکسیدان می باشد که باعث تقویت مغز می شود.
خوردن روزانه مقداری شکلات عملکردهای مربوط به مغز را بهبود می بخشد مانند قدرت توجه به جزئیات ، سرعت پردازش ، کارکرد حافظه ، تسلط کلامی


تداوم در مصرف منظم این 6 ماده غذایی میتواند به بهبود عملکرد شناختی مغز و افزایش توان حافظه و تمرکز کمک کند. مغز ما به عنوان یکی از مهم ترین اعضای بدن ، همواره نیازمند انرژی است و با تامین انرژی مورد نیاز روزانه آن میتوانیم از بهبود و افزایش کارایی مغز خود استفاده بیشتری ببریم

منبع

لطفا پرسشها و نظرات خود را از طریق کادر زیر ارسال کنید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

شما اینجا هستید: خانه خبرها اخبار علمی 6 خوراک کمک کننده به تمرکز