آشنایی با دانش یوگا

قبل از یوگا چه بخوریم؟

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

قبل از یوگا چه بخوریم؟

قبل از یوگا چه بخوریم؟

آیا می دانید از چه مواد غذایی قبل و بعد از انجام یوگا  باید استفاده کنید؟ این مواد خوراکی قبل و بعد از یوگا تاثیر مهمی در سلامتی انسان دارد.  برای دریافت بیشترین فایده  یوگا، نوع غذا خوردن مهم است.

-غذا خوردن قبل از یوگا:
بحث قابل توجهی در مورد این موضوع وجود دارد. به طور سنتی، اکثریت مردم احساس می کنند که  باید هیچ ماده  غذایی قبل از تمرین  یوگا خورده نشود، زیرا برخی از حالت یوگا باعث فشار بر عضلات شکم می شود.با این حال، برخی نیز می گویند کسانی که به کلاس های یوگا می آیند  از سر کار یا کلاس درس می آیند واقعا گرسنه  هستند و  تمرکز سخت می شود. با توجه به این واقعیت  برخی از کلاس های یوگا ممکن است  بیشتر از یک ساعت طول بکشد . هنگامی که شما گرسنه هستید، بدن و ذهن خوب کار نمی کنند،  تمرکز یک پیش نیاز در یوگا است

- قبل از یوگا چه بخورید:
قبل از اینکه  به کلاس یوگا بیایید نباید گرسنه باشید . بدن انسان نیاز به چند ساعت براي هضم غذا  دارد. مدت زمان هضم بستگی به نوع غذاها و نوشیدنی های مصرف شده دارد. بهتر است  از وعده غذایی سنگین استفاده نکنید. سعی کنید غذاهایی بخورید که زود هضم شود  و کم بخورید.مواد غذایی که دارای شاخص قند خون پایین باشد و از غذاهایی که حاوی قند اضافی باشد خودداری کنید. غذاهای ادویه دار و هل هوله نخورید   همچنین، از نوشیدنی های گازدار بپرهیزید
در حالت ایده آل،  باید مواد غذایی حداقل یک ساعت قبل  از انجام یوگا بخورید.  مواد غذایی اسیدی  نخورید این می تواند باعث سوزش سر دل شود. برای این کار، از نوشیدن آب پرتقال و قهوه بپرهیزید. زیاد آب ننوشید،  ممکن است احساس تهوع یا گرفتگی معده در جلسات یوگا ایجاد شود. بنابراین، نوشیدن مقدار کمی  آب برای هیدراته ماندن کافیست.

قبل از  یوگا چه بخوریم:

آوکادو:
بسیاری از پزشکان یوگا  آووکادو، را توصیه میکنند. این میوه سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم است.که منجر به کارکرد مناسب عضلات و سلول های بدن انسان می شود. علاوه بر این، آوکادو به راحتی هضم می شود.چربی سالم دارد و کلسترول بد را کاهش میدهد

موز:
در تمام طول سال در دسترس است، موز ارزان و سرشار از مواد مغذی است. میوه  ای سرشار از پتاسیم است و این به تنهایی به عنوان میان وعده قبل از تمرین ایده آل می باشد .منیزیم  موجود در آن نفخ و گرفتگی عضلات را از بین می برد. شما می توانید آن را با سالاد  بخورید.

اسموتی میوه:
تغذیه مناسب و هیدراته کردن  بدن لازم است شما می توانید انواع مختلفی از میوه ها را مخلوط  کنید میتوانید  از میوه هایی مانند آناناس، سیب، پرتقال، خربزه، و کیوی اسموتی استفاده کنید ماست بدون چربی مخلوط کرده بخورید  شکر اضافه نکنید قند موجود در میوه های طبیعی کافیست

سیب:
سیب میوه قلیایی است و معده را اسیدی نمی کند. همچنین حاوی قندهای طبیعی و مقدار زیادی فیبر است . خوردن سیب بدن  را هیدراته نگه می دارد.ویتامین C  موجود در سیب،   قبل از تمرین به انسان انرژی می دهد

ماست:
ماست خوشمزه است و می تواند به تنهایی و یا با اسموتی میوه خورد. برخی از افراد حتی آن را با جو می خورند. قبل از رفتن به یوگا، ماست کم چرب بخورید خیلی خوب است

بادام:
خوردن بادام خام   در تمرین یوگا به شما انرژی میدهد.  می توانید  بادام  را خیس کرده بخورید. انواع شور  آن هم در بازار وجود دارد که خام آن بهتر است بادام حاوی ویتامین E، منیزیم و چربی های سالم است

کشمش:
کشمش  دارای قند طبیعی است. شما می توانید قبل از یوگا  بخورید. در واقع، می توانید با خودتان به باشگاه بیاورید

میوه های خشک :
می توانید میوه خشک قبل از رفتن به یوگا بخورید.  کالری آن  بیش از 300 نباشد.  این میوه ها به انسان انرژی میدهد و باعث می شود در طول تمرین خسته نشوید

توت:
انواع توت ها سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند. آنها همچنین غنی از فیبر هستند. شما می توانید انواع توت ها مانند توت فرنگی و زغال اخته  بخورید. محتوای قند طبیعی در میوه انرژی را حفظ میکند

منبع

{jcomments on}

نظرات (0)

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده است

نظرات خود را ارسال کنید

  1. ارسال نظر به عنوان میهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری
پیوست ها (0 / 3)
کوقعیت خود را به اشتراک بگذارید
متن نمایش داده شده در تصویر زیر را تایپ کنید
شما اینجا هستید: خانه یوگا دانش یوگا قبل از یوگا چه بخوریم؟