دانش آیورودا (علم زندگی)

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رفع استرس با ماساژ در 5 دقيقه

رفع استرس با ماساژ در 5 دقيقه

این ماساژ ۵ دقیقه‌ای که خودتان می‌توانید انجام دهید استرس و تنش را رفع می‌کند.



تکنیک ۱ (برای رفع تهوع): نقطه‌ای از دست را داخل ساعد مشخص کنید که به اندازه‌ی طول سه انگشت از مچ فاصله دارد. در این نقطه، با چرخاندن نوک شَست برای حدود ۱۲الی ۳ دقیقه مقداری فشار محکم وارد کنید.

تکنیک ۲ (برای رفع استرس و تنش): نقطه‌ی بعدی در ناحیه‌ی پرده‌دار دست قرار دارد، بین انگشت شَست و اشاره. در حالی که نفس عمیق می‌کشید، با استفاده از شَست و انگشت اشاره‌ی دست مقابل برای حدود ۲ الی ۳ دقیقه فشار محکمی روی هر دو طرف پرده وارد کنید.

تکنیک ۳ (برای انرژی بهتر و تسکین خستگی): در گودی روی شانه، که به آن ناحیه‌ی ذوزنقه‌ای هم می‌گویند، با نیشگون گرفتن فشار محکمی به ناحیه‌ی وسط شانه و پایه‌ی گردن وارد کنید. در طب چینی، اعتقاد بر آن است که ماساژ این ناحیه به بهبود جریان چی (انرژی) کمک می‌کند. این حرکت را برای حدود ۲ دقیقه انجام دهید و بعد سمت دیگر را ماساژ دهید.

تکنیک ۴ (برای جریان خون بیش‌تر و آرام‌سازی): در ناحیه‌ای تقریبا به پهنای دو انگشت بالاتر از جایی که دست و سینه بهم می‌رسند ( اطراف ناحیه‌ی عضله‌ی چرخاننده‌ی بازو)، فشار محکمی وارد کنید. این کار به افزایش جریان خون کمک کرده و احساس آرامش را برمی‌انگیزاند.

تکنیک ۵ ( برای رفع بی‌خوابی، کوفتگی، و خستگی): ناحیه‌ی آخر به اندازه‌ی پهنای یک انگشت زیر پایه‌ی جمجمه در هردو طرف ستون مهره‌ها قرار دارد. بهترین روش وارد کردن فشار محکم به این ناحیه گره کردن انگشت‌ها در پشت جمجمه و استفاده از شَست‌ها برای فشار آوردن است. در حالی که نفس عمیق می‌کشید و چشمان‌تان را بسته‌اید این ناحیه را تحریک کنید. گفته می‌شود ماساژ دادن این نقطه به رفع خستگی، کوفتگی، و بی‌خوابی کمک می‌کند.

ترجمه: سایت کسب و کار بازده _اسما حسنی
منبع: پاور آف پازتیویتی

 


مطالب مفید پیشنهادی:


لطفا نظرات و پرسش های خود را از طریق کادر زیر ارسال فرمایید

ارسال نظر و پرسش

{jcomments on}

دوره آموزشی سلامتی به روش آیورودا


dosha test ayurveda - تست تعیین مزاج در آیورودا


chakra test banner تست چاکراها و چرخه های انرژی

خبرنامه

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید تا از آخرین اخبار سایت دانش آیورودا مطلع شوید .

تماس با ما

اطلاعات تماس سایت دانش آیورودا

  • شماره تماس : 09136018307
  • لینک اینستاگرام دانش آیورودا:https://www.instagram.com/Ayurveda_ir

شما اینجا هستید: خانه خبرها وبلاگ رفع استرس با ماساژ در 5 دقيقه