دانش آیورودا (علم زندگی)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

فهرست مطلب

 

 

تدابیر مهم برای حفظ سلامتی در فصل بهار و توصیه های نوروزی

تدابیر مهم برای حفظ سلامتی در فصل بهار و توصیه های نوروزی

جشن نوروز و دید و بازدید‌های آن از سنت‌های زیبا و بسیار کهن ایرانیان هستند و هرساله خانواده‌ها با شروع فصل بهار آن را جشن می‌گیرند و به خانه‌های یکدیگر می‌روند. در این دید و بازدید‌ها خوراکی‌های مختلفی برای پذیرایی میهمانان مورد استفاده قرار می‌گیرد که متاسفانه برخی از آنها در صورت مصرف زیاد می‌توانند باعث بروز مشکل در وضعیت سلامتی شوند.
مزاج فصل بهار، معتدل است، برخی افراد فصل بهار را به دلیل بروز بیماری هایی مثل تب ها، بثورات یا جوش، ورم ها و آلرژی ها بهار را در رطوبت و گرمی معتدل می دانند.

تدابیر فصل بهار و توصیه های نوروزی
بیماری هایی که در این فصل بروز پیدا می کند به دلیل مزاج بد فصل نیست بلکه به علت باقی ماندن مواد زائد بدن در زمستان و رقیق شدن و به حرکت درآمدن آنها در فصل بهار ایجاد می شود.


اگر بدن نتواند موادزائد را به طور کامل دفع کند، این اخلاط به سوی اندام های ضعیف رفته و باعث تولید امراض شایعی مانند دمل ها، ورم های چرکی، جوش ها، خارش، ورم های حلق، خونریزی بینی، زکام، گرفتگی صدا، سرفه، صرع، سکته ها و بیماری های دیگر می کند.
زمستان طبع سرد و تر دارد و دوشای کافا در آن افزایش می یابد ، البته در مناطق مختلف، میزان سردی و رطوبت متفاوت است و به علت دریافت بیشتر غذاها و فعالیت بدنی کمتر، اخلاط داخل بدن ساکن و منجمد شده و حرکتی ندارند.

از اواخر زمستان و شروع تدریجی افزایش دما، کم کم اخلاط داخل بدن هم به هیجان درآمده و حرکت می کنند. گرمای هوا باعث رقیق شدن مواد زائد داخل بدن شده و آنها را به سمت مجاری دفعی مثل پوست می راند.

بروز جوش های پوستی یکی از این تظاهرات است. اگر مواد زائد داخل بدن زیاد باشد و طبیعت مدبره بدن هم فعال باشد؛ عوارضی مثل آلرژی، عطسه، خارش گلو، اسهال و ... ایجاد می شود که نباید با شیوه های تهاجمی مثل استفاده از آنتی هیستامین ها و ضد اسهال ها و مخصوصاً کورتون ها با آنها مقابله کنیم.


استفاده از این داروها باعث می شود مواد زائد داخل بدن باقی مانده و در سال های بعد، عوارض شدیدتری دامنگیر افراد شود. مضافاً بر این که داروهایی مثل کورتون ها زمینه ساز بروز بیماری هایی مثل پوکی استخوان، دیابت و .... می شوند. راه درست این است که سبب ایجادکننده این عوارض را بشناسیم و آن را قطع کنیم.

دوره آموزشی سلامتی به روش آیورودا


dosha test ayurveda - تست تعیین مزاج در آیورودا


chakra test banner تست چاکراها و چرخه های انرژی

خبرنامه

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید تا از آخرین اخبار سایت دانش آیورودا مطلع شوید .

تماس با ما

اطلاعات تماس سایت دانش آیورودا

  • شماره تماس : 09136018307
  • لینک اینستاگرام دانش آیورودا:https://www.instagram.com/Ayurveda_ir

شما اینجا هستید: خانه خبرها وبلاگ تدابیر فصل بهار و توصیه های نوروزی