دانش آیورودا (علم زندگی)

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

Eating More Plants Is Key To Health خوردن بیشتر گیاهان ، کلید سلامتی

 

 

 

همه ما می خواهیم سالم باشیم، اما سلامت واقعی به چه معناست؟ اغلب، مردم فکر می‌کنند که این موضوع به وزن، شکل ظاهری، شمارش کالری، رژیم غذایی و محدودیت مربوط می‌شود. اما سلامت واقعی چیز دیگری است

 

 



احساس
بهترین عملکردتان

از خود بپرسید: آیا برای انجام کاری که می خواهید در زندگی انجام دهید، انرژی دارید؟

خوردن گیاهان، بدن شما را با مواد مغذی حیاتی که برای پرانرژی و سالم ماندن نیاز دارد، تامین می‌کند، و طبق گفته CDC ، از هر 10 نفر 9 نفر به اندازه کافی از آنها نمی‌خورند.

در اینجا دلایلی وجود دارد که افزودن گیاهان بیشتر به رژیم غذایی شما می تواند نشاط شما را افزایش دهد و اقدامات ساده ای برای گنجاندن آنها در رژیم غذایی شما وجود دارد.


 

تنوع کلیدی است

سلامت روده شما به طور مستقیم با انواع مواد مغذی در رژیم غذایی شما مرتبط است. با خوردن طیف وسیعی از گیاهان، رشد باکتری‌های خوب را تشویق می‌کنید و به میکروبیوم‌های متنوع‌تر کمک می‌کنید و در نتیجه روده سالم‌تری دارید. سعی کنید گیاهانی را که می خورید بشمارید و 30 گیاه در هفته شامل میوه، سبزیجات، آجیل، دانه ها و حبوبات را هدف قرار دهید.

 

 

 

به عنوان یک امتیاز اضافی، اصل ازدحام نشان می دهد که صرفاً با تغییر ذهنیت خود برای تمرکز بر آنچه بیشتر به آن نیاز دارید - میوه ها و سبزیجات - به طور طبیعی شروع به خوردن کمتر مواد غذایی مضری خواهید کرد که می تواند روده شما را ملتهب کند.


 

 

همه چیز در مورد آن ریزمغذی هاست

در حالی که ما تشویق شده‌ایم نگران دریافت درشت مغذی‌هایمان باشیم - به عبارت دیگر، چند گرم پروتئین، کربوهیدرات و چربی که می‌خوریم - قدرت واقعی تغذیه در دریافت ریزمغذی‌ها نهفته است. این ریزمغذی ها در گیاهان فراوان هستند و شامل عناصر کلیدی مورد نیاز بدن ما مانند ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، آنزیم ها و مواد مغذی گیاهی هستند.


 

 

سوپر غذاها می توانند کمک کنند!

شاید شنیده باشید که در ماه‌ها و سال‌های اخیر صدای سوپر غذاها افزایش یافته است، اما چیز جدیدی نیست. این گیاهان سرشار از مواد مغذی با فواید ویژه برای سلامتی ، قرن ها به عنوان دارو در آیورودا و سایر سنت های حکمت باستانی استفاده می شود.

 

 

غذاهایی فوق العاده قوی هستند - با یک قاشق چای خوری پودر توت که برابر با یک مشت توت است - بنابراین آنها به عنوان یک راه آسان برای شارژ کردن وعده های غذایی روزانه شما عمل می کنند. چند ابر غذای رایج عبارتند از گیاهانی مانند آشواگاندا تا دسر، شاتاواری برای تعادل هورمونی و زردچوبه به عنوان یک ضد التهاب. آنهایی را بیابید که نیازهای خاص شما را تامین می کنند و سعی کنید آنها را به اسموتی صبحگاهی، بلغور جو دوسر، آب، لاته، میان وعده یا حتی وعده های غذایی خوش طعم خود اضافه کنید.


 

 

به بدنت گوش کن

بدن شما همیشه در حال صحبت با شما است و بهترین راه برای بهبود نشاط شما، یادگیری گوش دادن به سیگنال های آن است.

 

 

سعی کنید این سوالات را از خود بپرسید:

 

 

بعد از خوردن برخی غذاها چه احساسی دارم؟
کدام غذاها به من احساس سرزندگی می دهند، انرژی بیشتری به من می دهند و من را شادتر می کنند؟
کدام غذاها به من احساس خستگی و بدخلقی می کنند؟

 

 

هنگامی که آگاه شدید، می توانید آگاهانه تصمیم بگیرید که بیشتر از غذاهایی که بهترین احساس را در شما ایجاد می کنند، استفاده کنید. به شهود و خرد درونی خود اعتماد کنید. به احتمال زیاد خوردن گیاهان بیشتر باعث می شود در تمام جنبه های زندگی احساس بهتری داشته باشید. به یاد داشته باشید، غذا دشمن شما نیست، گیاهان اینجا هستند تا ما را پرورش دهند. سپاسگزار باشید و از تک تک لقمه های غذایی که می خورید لذت ببرید.

 

"کریستل دی گروت ، نویسنده و مربی تغذیه"


 

مطالب مفید پیشنهادی:

 

دوره آموزشی سلامتی به روش آیورودا


dosha test ayurveda - تست تعیین مزاج در آیورودا


chakra test banner تست چاکراها و چرخه های انرژی

خبرنامه

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید تا از آخرین اخبار سایت دانش آیورودا مطلع شوید .

تماس با ما

اطلاعات تماس سایت دانش آیورودا

  • شماره تماس : 09136018307
  • لینک اینستاگرام دانش آیورودا:https://www.instagram.com/Ayurveda_ir

شما اینجا هستید: خانه آیورودا آشنایی با آیورودا خوردن بیشتر گیاهان ، کلید سلامتی