دانش آیورودا (علم زندگی)

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

 

 spring meditation 2 مدیتیشن بهاری

بهار رسید! با بازگشت خورشید، شکوفه های جدید در اطراف شروع به جوانه زدن می کنند. ظهور بهار ممکن است شما را در حال خمیازه کشیدن و کشش بعد از یک خواب زمستانی خوب و طولانی بیابد. ممکن است روزهایتان روشن‌تر به نظر برسند، روحیه‌تان سبک‌تر به نظر برسد، و حس جدیدی از الهام ممکن است در شما شروع به تکان خوردن کند.

 

 

 

آیا متوجه جوشیدن ایده های جدید شده اید؟ آیا افکارتان شما را ترغیب می‌کند که پروژه‌ای هیجان‌انگیز را که برای مدت طولانی در حال انجام است، شروع کنید؟ شاید برای مسافرت یا یک سفر کوتاه جاده ای پس از استراحت در تمام زمستان احساس تمایل می کنید.

 

 

 

همه چیز در طبیعت مطابق با قانون چرخه ها و ریتم ها عمل می کند. هر فصل جدید طعم خود را به ارمغان می آورد و مانند تغییر فصل، شما نیز در طول یک سال به موضوعات مختلف برمی گردید. بهار زمانی از سال است که تازگی‌ها در آن غوغا می‌کنند، سطح انرژی در حال افزایش است، و شما بیش از حد آماده هستید که مشغول شوید!

 

 

 

3 انرژی اولیه

 


سه انرژی اصلی وجود دارد که پایه و اساس همه چیز هستند: ایجاد، دگرگونی و تکمیل. این انرژی ها با هم عمل می کنند تا قانون چرخه ها و ریتم ها را نشان دهند. شما نمی توانید از چرخه های طبیعت اجتناب کنید، اما می توانید بر تجربه شخصی خود از آنها تأثیر بگذارید.

 

 

انرژی خلقت

 


انرژی آفرینش یک تُن شتاب در پشت خود دارد. آیا تا به حال توجه کرده اید که وقتی موجی از هیجان، اشتیاق یا انگیزه دارید، احساس می کنید که می توانید دنیا را تصاحب کنید؟ این انرژی خلقت است . پاک است، زنده است و آماده رفتن است!

 

 

 

انرژی تبدیل

 


انرژی دگرگونی دارای کشش کُندتر و پایدارتر است. هر زمان که "در فرآیند ..... هستید - جای خالی را پر می کنید: یک رابطه، زندگی، یک شغل، یک پروژه، یک برنامه، حتی یک مکالمه - شما در انرژی تحول هستید . همه چیز با هر سرعتی که برای آشکار شدن فرآیند ، لازم است پیش می رود.

 

 

 

انرژی تکمیل

 

انرژی تکمیل نیز یک ضربه قوی را به همراه دارد. اگر تا به حال به یک هدف بزرگ دست پیدا کرده اید، می دانید که چه حس شگفت انگیزی دارد زیرا تمام تلاش های سخت شما به اوج می رسد ، و سپس نفس خود را بیرون می دهید و همه آن را به عهده می گیرید.

 

 

درک این انرژی ها مهم است زیرا می توانید یا با آنها کار کنید یا علیه آنها. در هر صورت، انرژی در جریان است. شما سوار شدن به آن را یاد می گیرید، یا مانند یک بچه کوچک که موج سواری می آموزد پرت می شوید.

 

 

spring meditation مدیتیشن بهاری

 

 

 

انرژی بهار

 

 


بهار انرژی خلقت است. به این معنا نیست که این تنها زمانی از سال است که برای شروع کاری جدید الهام می گیرید. با این حال، این زمانی از سال است که ممکن است ایده‌های خارق‌العاده‌ای به دنیا بیاورید، شتاب زیادی به دست آورید، و تمایل بیشتری به سرحال شدن و حرکت کردن داشته باشید. وقتی احساس می‌کنید موجی از ایده‌ها، امیدها و خلاقیت‌ها بالا می‌آیند، باید روی آن موج بپرید و مانند قهرمان فوق ستاره‌ای که هستید، سوار آن شوید.

 

 

 

آیورودا در مورد عناصر، چرخه‌ها و ریتم‌های طبیعت به شما آموزش می‌دهد - و همچنین شما را تشویق می‌کند تا یاد بگیرید که چگونه با فصول همگام‌سازی کنید، چه از نظر درونی و چه بیرونی. احتمالاً شنیده اید که می گویند آنچه در طبیعت اطراف شما اتفاق می افتد بازتابی از عملکرد درونی شماست و می توانید یاد بگیرید که با ریتم های طبیعت سازگار شوید تا یک هارمونی زیبا ایجاد کنید.

 

 

 

یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار این است که با انرژی بهار ارتباط برقرار کنید (آنچه که برای شما نشان می‌دهد و چرا)، مراقبه روی کلیدواژه‌هایی که برای شما به وجود می‌آیند - تازگی، شکوفه‌های تازه، اشتیاق، هیجان، شروع‌های جدید - و سپس مشغول انجام کاری که به شما الهام شده است.

 

 

 

تجسم هدایت شده برای بهار

 


در اینجا یک مراقبه برای بهار است که برای احساس الهام از آن استفاده می کنید.

 

 

یک مکان دنج برای استراحت پیدا کنید. با خاموش کردن دستگاه های تلفن همراه خود، حواس پرتی خود را به حداقل برسانید و فقط شروع به نفس کشیدن، آهسته و عمیق کنید.

 


همانطور که در فضای خود مستقر می شوید، توجه کنید که چگونه نفس ، شما را به بدن فیزیکی و هر احساسی که ممکن است احساس کنید، تصاویر در ذهن و افکاری که ممکن است در آنها شناور باشد، متصل می کند.

 


چند لحظه به انرژی خلقت فکر کنید و اینکه چگونه با نو بودن فصل بهار همسو می شود. این زمان از سال برای شما چه چیزی را نشان می دهد؟

 


متوجه شوید که چگونه انرژی بهار در درون شما تکان می‌خورد. چه چیزی در زندگی شما نیاز به شادابی دارد؟ آیا پروژه جدیدی وجود دارد که احساس می کنید برای شروع آن الهام گرفته اید؟ اکنون که خورشید در حال غروب است و پرندگان در حال غوغا هستند ، چه احساسی در زندگی‌تان پرشور، هیجان‌زده و با انگیزه می باشد ؟ قرار است چه چیزی خلق کنید؟

 


انرژی خود را احساس کنید و در هنگام نفس کشیدن عمیق از احساسات بدن خود آگاه شوید. کلمات، عبارات یا احساساتی که برای شما ایجاد می شود چیست؟

 


همانطور که در مورد انرژی بهار و چگونگی تجربه درونی آن فکر می کنید، از خود برتر یا نیروی برتر خود بخواهید که این ایده، این پروژه یا این طرحی که شروع می کنید ، برای عالی ترین خیر شما و به نفع همه باشد. که تحت تاثیر آن قرار خواهد گرفت.

 


حالا، تصور کنید که وارد این فصل جدید می‌شوید و چیزهایی را شروع می‌کنید که بیشترین لذت را برای شما به ارمغان می‌آورند ، افکار و ایده‌هایتان را به محیط بیرونی‌تان بیاورید و آن‌ها را زنده کنید. خود را در حال پرورش و بهره برداری از انرژی بهار، هم در درون و هم از بیرون ببینید.

 


وقتی احساس راحتی کردید، به آرامی چشمان خود را باز کنید، دفترچه یادداشت خود را بیرون بیاورید و درباره آنچه در طول این تجسم هدایت شده دیدید، شنیدید، احساس کردید یا تجربه کردید، یادداشت برداری کنید.

 


این زمان خوبی است تا برنامه اقدام خود را برای آنچه که می خواهید ایجاد کنید ، طراحی کنید و شروع به برداشتن گام ها در جهت آن کنید. مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید زمانی که سوار بر انرژی فوق العاده فصل بهار هستید ، این است که اقدام کنید. انرژی بالا می رود و فروکش می کند - فروکش می کند و جریان می یابد. زنده و متحرک است. وظیفه شما این است که انرژی را تنظیم کنید و از آن برای ایجاد آنچه در زندگی خود می خواهید استفاده کنید. به جایی که توجه شما می رود، انرژی شما جریان می یابد، بنابراین مطمئن شوید که روی آن می پرید و انرژی فصل را به حداکثر می رسانید.

 

 

اگر در طول تجسم هدایت‌شده از نظر ایده‌ها، طرح‌ها یا پروژه‌های جدید، چیز خاصی به ذهنتان نرسید، فهرست خود یا آن چیزهایی را که همیشه می‌خواستید انجام دهید، بازنگری کنید، شاید به دلیل باشد که ایده ها و کارهای خود را پشت سر گذاشته‌اید. در حال حاضر چه تازگی می توانید در زندگی خود ایجاد کنید؟ اغلب اوقات یک نظافت خوب بهاری ، وجین کردن باغ یا بیرون رفتن در طبیعت برای استشمام شکوفه‌های تازه یا کمی پیاده روی و ورزش می‌تواند برای شما کافی باشد تا حرکت کنید و احساس نشاط کنید.

 

 

فصل بهار ، شروع های جدیدی به ارمغان می آورد. مانند طلوع صبح زود، هر روز فرصت جدیدی برای شماست تا چیزی باورنکردنی خلق کنید. و در حالی که می‌توانید این کار را در هر زمانی از سال انجام دهید، فقط چیزی در مورد بهار وجود دارد که کمی به ما کمک می‌کند!

 

"دکتر تریس تورپ ، روانشناس"


 

مطالب مفید پیشنهادی:

 

 

 

 

دوره آموزشی سلامتی به روش آیورودا


dosha test ayurveda - تست تعیین مزاج در آیورودا


chakra test banner تست چاکراها و چرخه های انرژی

خبرنامه

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید تا از آخرین اخبار سایت دانش آیورودا مطلع شوید .

تماس با ما

اطلاعات تماس سایت دانش آیورودا

  • شماره تماس : 09136018307
  • لینک اینستاگرام دانش آیورودا:https://www.instagram.com/Ayurveda_ir

شما اینجا هستید: خانه آیورودا آشنایی با آیورودا مدیتیشن بهاری