دانش آیورودا (علم زندگی)

آشنایی با آیورودا

تقویت نیروی گوارشی با آگنی سارا

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 

 

agni sara  - تقویت نیروی گوارشی با آگنی سارا 

 

 

تکنیک های تنفسی که در یوگا با نام پرانایاما نامیده می شوند ، تکنیکهایی کنترل شده هستند که موجب کنترل و کاهش استرس در فرد می شوند و تمرکز را نیز افزایش می دهند.

 

 

فشارهای ناشی از هیجانها ، تنش ، استرس و اضطرابها ، خود را به شکل تنفس های کوتاه و سریع که به شکل تنفسهای سینه ای هستند ، خود را نشان می دهند اما زمانی که فرد احساس آرامش و اطمینان در خود می کند تنفسهای او به شکل آرام و عمیق و اغلب به صورت تنفسهای شکمی انجام می شود.

 

 

زمانی که تنفس به شکل آرام و عمیق و شکمی انجام می شود موجب می شود تا عمل گوارش نیز در فرد به خوبی انجام شود برعکس مواقعی که بر اثر استرسها و هیجانها ، تنفس به شکل کوتاه ، سریع و سینه ای انجام می شود و باعث اختلال در عملکرد دستگاه گوارشی می گردد.

 

 

 در آیورودا برخوردار بودن از دستگاه گوارشی سالم و عملکرد خوب آن در بدن از اهمیت فوق العاده ای برای حفظ سلامتی برخوردار است و دستورات و راهکارهای بسیاری در این مورد در آیورودا وجود دارد که همگی یک هدف را دنبال می کنند و آن سلامتی و عملکرد خوب دستگاه گوارش در فرد است

 

 معده هماننده نیروگاهی در بدن می باشد که مهم ترین آتش حیاتی را در خود قرار داده و اگر این آتش گوارشی کار خود را به خوبی انجام ندهد ، سایر دستگاههای بدن نیز دچار اختلال در عملکرد خود خواهند شد و نتیجه آن بروز انواع اختلالها و بیماریهای مختلف در فرد می باشد

 

وضعیت نادرست بدن هنگام نشستن یا ایستادن ، عادتهای نادرست غذایی و ناسالم و تنشها و استرس ها ، عدم اهمیت به ساعات خوابیدن و بیداری و بی توجهی به ساعات صرف وعده های غذایی از مهم ترین عواملی هستند که مانع از عملکرد درست دستگاه گوارش در بدن می شوند و نتیجه آن تجمع سموم در بدن و بروز بیماریهای مختلف در طول زمان می باشد

 

مراقبت از آتش گوارشی برای حفظ و پایداری سلامتی از اهمیت بسیاری برخوردار است و یکی از تکنیکهایی که توسط آن می توان موجب تعادل و سلامتی آتش گوارشی شد ، تمرین " آگنی سارا " agni sara می باشد

 

 

 تمرین آگنی سارا بیشتر بر آتش گوارشی که در معده قرار دارد موثر است و موجب بهبود عملکرد آن می شود. این تمرین همچنین موجب تسکین ناراحتی های گوارشی مانند التهاب و وروم معده و سوء هاضمه ، درمان کندی و تنبلی روده و یبوست می شود و اندام های داخلی را ماساژ داده و به کاهش چربی های ناحیه شکمی نیز کمک می کند

 

 ممنوعیت ها:

  • اگر به تازگی عمل جراحی باز داشته اید ، اگر ناراحتی قلبی دارید ، اگر بیماری فتق و زخم معده و قند خون دارید ، هرگز نباید تمرین آگنی سارا را انجام دهید

بهترین زمان برای تمرین آگنی سارا ، صبح زود و با معده خالی می باشد

 

 

 روش تمرین آگنی سارا :

  • در حالت ایستاده قرار بگیرید و پاها را به اندازه عرض شانه ها باز کنید
  • زانوها را خم کرده و کف دست ها را بالای زانوها قرار دهید
  • به شکم نگاه کنید و در همان حالت ، شکم را به داخل و به سمت بالا بکشید
  • همزمان هوا را از ریه ها بیرون بدهید و شکم را در همان حالت نگه دارید
  • 5 تا 15 مرتبه شکم را به داخل و به سمت بالا بکشید
  • سپس همراه با عمل دم ، شکم را بیرون بدهید

تمام این مراحل بین 2 تا 5 دقیقه قابل انجام است اما شاید برای برخی افراد لازم باشد برای بهتر آموختن این تمرین از کمک و راهنمایی یک مربی متبحر بهره مند شوند

 

 


 

مطالب مفید پیشنهادی:

نظرات (0)

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده است

نظرات خود را ارسال کنید

  1. ارسال نظر به عنوان میهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری
پیوست ها (0 / 3)
کوقعیت خود را به اشتراک بگذارید

خبرنامه

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید تا از آخرین اخبار سایت دانش آیورودا مطلع شوید .

تماس با ما

اطلاعات تماس سایت دانش آیورودا

  • شماره تماس : 09136018307
  • لینک اینستاگرام دانش آیورودا:https://www.instagram.com/Ayurveda_ir

با ما در تماس باشید

ما را در صفحات اجتماعی دنبال نمایید...
شما اینجا هستید: خانه آیورودا آشنایی با آیورودا تقویت نیروی گوارشی با آگنی سارا