دانش آیورودا (علم زندگی)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 

 

agni sara  - تقویت نیروی گوارشی با آگنی سارا 

 

 

تکنیک های تنفسی که در یوگا با نام پرانایاما نامیده می شوند ، تکنیکهایی کنترل شده هستند که موجب کنترل و کاهش استرس در فرد می شوند و تمرکز را نیز افزایش می دهند.

 

 

فشارهای ناشی از هیجانها ، تنش ، استرس و اضطرابها ، خود را به شکل تنفس های کوتاه و سریع که به شکل تنفسهای سینه ای هستند ، خود را نشان می دهند اما زمانی که فرد احساس آرامش و اطمینان در خود می کند تنفسهای او به شکل آرام و عمیق و اغلب به صورت تنفسهای شکمی انجام می شود.

 

 

زمانی که تنفس به شکل آرام و عمیق و شکمی انجام می شود موجب می شود تا عمل گوارش نیز در فرد به خوبی انجام شود برعکس مواقعی که بر اثر استرسها و هیجانها ، تنفس به شکل کوتاه ، سریع و سینه ای انجام می شود و باعث اختلال در عملکرد دستگاه گوارشی می گردد.

 

 

 در آیورودا برخوردار بودن از دستگاه گوارشی سالم و عملکرد خوب آن در بدن از اهمیت فوق العاده ای برای حفظ سلامتی برخوردار است و دستورات و راهکارهای بسیاری در این مورد در آیورودا وجود دارد که همگی یک هدف را دنبال می کنند و آن سلامتی و عملکرد خوب دستگاه گوارش در فرد است

 

 معده هماننده نیروگاهی در بدن می باشد که مهم ترین آتش حیاتی را در خود قرار داده و اگر این آتش گوارشی کار خود را به خوبی انجام ندهد ، سایر دستگاههای بدن نیز دچار اختلال در عملکرد خود خواهند شد و نتیجه آن بروز انواع اختلالها و بیماریهای مختلف در فرد می باشد

 

وضعیت نادرست بدن هنگام نشستن یا ایستادن ، عادتهای نادرست غذایی و ناسالم و تنشها و استرس ها ، عدم اهمیت به ساعات خوابیدن و بیداری و بی توجهی به ساعات صرف وعده های غذایی از مهم ترین عواملی هستند که مانع از عملکرد درست دستگاه گوارش در بدن می شوند و نتیجه آن تجمع سموم در بدن و بروز بیماریهای مختلف در طول زمان می باشد

 

مراقبت از آتش گوارشی برای حفظ و پایداری سلامتی از اهمیت بسیاری برخوردار است و یکی از تکنیکهایی که توسط آن می توان موجب تعادل و سلامتی آتش گوارشی شد ، تمرین " آگنی سارا " agni sara می باشد

 

 

 تمرین آگنی سارا بیشتر بر آتش گوارشی که در معده قرار دارد موثر است و موجب بهبود عملکرد آن می شود. این تمرین همچنین موجب تسکین ناراحتی های گوارشی مانند التهاب و وروم معده و سوء هاضمه ، درمان کندی و تنبلی روده و یبوست می شود و اندام های داخلی را ماساژ داده و به کاهش چربی های ناحیه شکمی نیز کمک می کند

 

 ممنوعیت ها:

  • اگر به تازگی عمل جراحی باز داشته اید ، اگر ناراحتی قلبی دارید ، اگر بیماری فتق و زخم معده و قند خون دارید ، هرگز نباید تمرین آگنی سارا را انجام دهید

بهترین زمان برای تمرین آگنی سارا ، صبح زود و با معده خالی می باشد

 

 

 روش تمرین آگنی سارا :

  • در حالت ایستاده قرار بگیرید و پاها را به اندازه عرض شانه ها باز کنید
  • زانوها را خم کرده و کف دست ها را بالای زانوها قرار دهید
  • به شکم نگاه کنید و در همان حالت ، شکم را به داخل و به سمت بالا بکشید
  • همزمان هوا را از ریه ها بیرون بدهید و شکم را در همان حالت نگه دارید
  • 5 تا 15 مرتبه شکم را به داخل و به سمت بالا بکشید
  • سپس همراه با عمل دم ، شکم را بیرون بدهید

تمام این مراحل بین 2 تا 5 دقیقه قابل انجام است اما شاید برای برخی افراد لازم باشد برای بهتر آموختن این تمرین از کمک و راهنمایی یک مربی متبحر بهره مند شوند

 

 


 

مطالب مفید پیشنهادی:

نظرات (0)

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده است

نظرات خود را ارسال کنید

  1. ارسال نظر به عنوان میهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری
پیوست ها (0 / 3)
کوقعیت خود را به اشتراک بگذارید

دوره آموزشی سلامتی به روش آیورودا

خبرنامه

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید تا از آخرین اخبار سایت دانش آیورودا مطلع شوید .

تماس با ما

اطلاعات تماس سایت دانش آیورودا

  • شماره تماس : 09136018307
  • لینک اینستاگرام دانش آیورودا:https://www.instagram.com/Ayurveda_ir

با ما در تماس باشید

ما را در صفحات اجتماعی دنبال نمایید...
شما اینجا هستید: خانه آیورودا آشنایی با آیورودا تقویت نیروی گوارشی با آگنی سارا