دانش آیورودا (علم زندگی)

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

 

عشق به خود ، آئین آیورودا

 

 

وقتی می گویید کسی را دوست دارید یعنی چه؟ این بدان معناست که شما طرف مقابل را همان طور که هست - خوب، بد، زشت - همه را بدون قید و شرط می پذیرید.

آیا تا به حال این نوع پذیرش بی قید و شرط را نسبت به خود نشان داده اید؟ تعداد بسیار کمی از ما قادریم خود را از دریچه عشق بی قید و شرط ببینیم.

 

 

 

عشق به خود به عنوان دارما

آیورودا معتقد است که خود شما بدن شما را برای تحقق هدف زندگی شما انتخاب کرده است. بسیار مهم است که به زندگی خود به عنوان هدیه ای از سوی جهان احترام بگذارید. بدنی که در آن زندگی می کنید بخش مهمی از سفر شما است زیرا حامل روح شماست. به همین دلیل مهم است که نسبت به تمام جنبه های خود ابراز عشق کنید.

عشق به خود یکی از اصول اصلی آیورودا برای هزاران سال بوده است. در حالی که عشق به خود ممکن است برای هر فردی متفاوت به نظر برسد، اما ریشه در یک چیز دارد: پذیرش.

برای انجام هدف واقعی زندگی خود که دارما است ، باید بتوانید خود را بپذیرید. برای ایجاد تغییر در جهان چه از طریق خدمات، خلاقیت یا به اشتراک گذاری دانش، باید ویژگی های خود را به روشی بهتر بشناسید و درک کنید. مسیر تحقق دارما با عشق به خود شروع می شود.

 

 

 

عشق به خود چیست؟

 

 

در هسته خود، عشق به خود، پذیرش بی قید و شرط خود است. ویژگی های مثبت شما مانند مهربانی، سخاوت، انگیزه و غیره و ویژگی های منفی شما مانند حسادت، عصبانیت و سایر جنبه های طبیعت شما که دوست دارید آنها را تغییر دهید. پذیرفتن ویژگی های خوب و بد خود به شما کمک می کند ذهن، بدن و روح خود را به تعادل برسانید.

 

 

عشق به خود یعنی قدردانی کامل از خود - از نظر ذهنی، جسمی و عاطفی. آیورودا اهمیت همسویی در ذهن، بدن و روح را به ما می آموزد. زمانی که تعادلی در جنبه‌های ذهنی، عاطفی و فیزیکی موجود وجود داشته باشد، یک بدن در وضعیت سواست وریتی (Swasth Vritti) ، یک حالت سالم در نظر گرفته می‌شود.

 

 

هنگامی که آما بیش از حد ایجاد می شود - چه جسمی، عاطفی یا ذهنی - ذهن در دام بیزاری از خود و خرابکاری می افتد. فراموش کردن آن الگوهای فکری ممکن است کمی طول بکشد، با این حال، عشق به خود کلید اصلی است.

 

 

 

راه هایی برای ایجاد عشق به خود

 

 

زندگی در قرن بیست و یکم پر از صفحه نمایش های کوچک و بزرگ است که برای جذب انرژی ما رقابت می کنند. هنر "بودن" فراموش می شود و آگاهی لحظه حال به ندرت قابل دسترسی است. این ناهماهنگی با لحظه حال و نگرانی دائمی در مورد آینده یا پشیمانی از گذشته، اوجاها (Ojas) را تحلیل می‌برد - سرزندگی که جوهره تمام Dhatus (بافت‌ها) است.

 

 

سبک زندگی آیورودا به ما می آموزد که بدن خود را پرورش دهیم تا ذهن خود را تغذیه کنیم و به نوبه خود سطح آگاهی خود را بالا ببریم. هنگامی که اوجاس حضور دارد، می توانید جهان را از دریچه فراوانی مشاهده کنید. با این حال، هنگامی که اوجاس تخلیه می شود، ظرفیت شما برای عشق به خود مانع می شود و شما شروع به دیدن جهان از یک ذهنیت کمیابی می کنید.

 

 

عشق به خود بخشی جدایی ناپذیر از آیورودا است. تمرین‌های آیورودا یوگا و مدیتیشن مبتنی بر ذهن آگاهی است. با توجه به نفس خود، درک احساس هر نفس در قسمت های مختلف بدن، ذهن شما را آموزش می دهد تا با بدن شما هماهنگ باشد.

روش‌های درمانی آیورودا بر بازگرداندن تعادل بین دوشاهای ما (واتا، پیتا، کافا) و پنج عنصر حاکم بر بدن متمرکز هستند.

 

 

 

اسنهنا - Snehana

 


"Sneha" به معنای "عشق" و همچنین به معنای "روغن" در سانسکریت است. تکان دهنده است که کلمه عشق و کلمه ولایی یکی است! اسنهنا یک درمان آیورودا است که از روغن در داخل یا خارج استفاده می شود. روغن های گیاهی بدن را اشباع می کنند و آما یا سمومی را که در Dhatus یا بافت ها انباشته شده اند، شل می کنند.

 

 

 

ابیانگا - Abhyanga

 


Abhyanga یکی دیگر از درمان های مهم آیورودا است که ماساژ کل بدن با روغن است. ماساژ روغن، زمانی که به عنوان بخشی از یک مراسم روزانه گنجانده شود، تبدیل به یک عمل عشق به خود می شود. مطمئن شوید که روغنی را انتخاب می کنید که برای دوشا خاص شما مناسب است. آبیانگا نه تنها به خلاص شدن از شر آما (سموم انباشته شده در بدن) کمک می کند، بلکه به نشان دادن عشق و مراقبت به اندام های داخلی شما کمک می کند.

 

 

 

پانچاکارما - Panchakarma

 


پانچاکارما مخفف "پنج درمان" است. این یک روش درمانی جوانسازی آیورودا است که موثرترین روش برای کاهش استرس و مبارزه با اختلالات عملکردی بدن است. این به پر کردن بافت ها با مواد مغذی که برای سلامتی حیاتی هستند کمک می کند. همچنین بدن را قادر می سازد تا سموم بیماری زا را دفع کند.

 

 

 

خودگویی منفی را با مهربانی مجدداً تنظیم کنید

 


خودگویی منفی دشمن عشق به خود است. تمرین عشق به خود یعنی پذیرش چیزهای منفی و دوستی با آن. درک کنید که خودگویی منفی ناشی از انتظارات و امیدهای بالای شما از خودتان است. اگر به اندازه کافی خودتان را دوست نداشتید، هنگام شکست ناامید نمی شدید. توجه به نیت خوب پشت خودگویی منفی بسیار مهم است. هر چند مراقب باشید! اجازه ندهید کنترل شما را در دست بگیرد و شما را در یک مارپیچ بی پایان بکشاند. آن را به سمت مهربانی هدایت کنید.

 

 

 

فواید عشق به خود

 


ایجاد انعطاف پذیری : نشان دادن مداوم عشق و مهربانی به خود باعث ایجاد انعطاف می شود . این به شما کمک می کند در هنگام مواجهه با سختی ها از درون خود قدرت بگیرید. تحقیقات نشان می دهد که تمرین عشق به خود به طور منظم به افراد کمک می کند تا سریعتر از آسیب ها بهبود یابند. همچنین به ایجاد مکانیسم های مقابله ای سالم در پرتو شکست کمک می کند.

 

 

انتخاب‌های سالم‌تر: عشق به خود یعنی پذیرفتن احساسات‌تان برای آنچه هستند. این در مورد اولویت دادن به سلامت جسمی، عاطفی و روانی است. وقتی عشق به خود را در خود جای می دهید، به خود اجازه می دهید که انتخاب های سالم تری داشته باشید.

 

 

الگوهای رفتاری ناسالمی که در طول سال‌ها ایجاد شده‌اند شروع به آشکار شدن می‌کنند و فضا را به افکار و اعمال جدیدی می‌دهند که به نوبه خود به شما در درک پتانسیل واقعی خود کمک می‌کنند.

 

 

عشق به خود به شما این قدرت را می دهد که برای خود احترام قائل شوید و به جای توجه به مواردی که به شما آسیب می رسانند، مستعد انتخاب چیزهایی هستید که شما را پرورش می دهند.

 

 

به محض بیدار شدن از خواب، قبل از برداشتن تلفن، بدن خود را کشش دهید. فعالانه از مواد و افرادی که انرژی شما را تحلیل می برند اجتناب کنید. مطمئن شوید که مراقبه و تنفس آگاهانه را تمرین می کنید. اینها همه راه هایی هستند که از طریق آنها می توانید انتخاب های سالمی را به صورت روزانه انجام دهید.

 

 

در طی یک دوره زمانی، این انتخاب‌ها به عادت تبدیل می‌شوند و شما آیین‌هایی از عشق به خود ایجاد می‌کنید که بدن، ذهن و روح شما را غنی می‌کند.

 

 

با طلوع یک فصل جدید، اجازه دهید فیلمنامه های قدیمی از بین بروند. آنها را از عبور از آستانه به لحظه حال منع کنید. فکر قدیمی را مجدداً تنظیم کنید، با مهربانی و پذیرش آگاهانه حرکت کنید.

 


 مطالب مفید پیشنهادی:

دوره آموزشی سلامتی به روش آیورودا


dosha test ayurveda - تست تعیین مزاج در آیورودا


chakra test banner تست چاکراها و چرخه های انرژی

خبرنامه

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید تا از آخرین اخبار سایت دانش آیورودا مطلع شوید .

تماس با ما

اطلاعات تماس سایت دانش آیورودا

  • شماره تماس : 09136018307
  • لینک اینستاگرام دانش آیورودا:https://www.instagram.com/Ayurveda_ir

شما اینجا هستید: خانه آیورودا آشنایی با آیورودا عشق به خود ، آئین آیورودا