دانش آیورودا (علم زندگی)

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

10 توصیه مفید در آیورودا برای داشتن یک روز عالی

 10 توصیه مفید در آیورودا برای داشتن یک روز عالی


1 - صبح ها وقتی از خواب بیدار می شوید به عنوان اولین کار ، هرگز سراغ گوشی تلفن خود نروید ، تلویزیون یا رادیو را روشن نکنید ، روزنامه ها و مجلات و خبرها را مرور نکنید. از تکنولوژی خود را دور کنید تا بتوانید روز خود را با آگاهی و تمرکز بر خودتان شروع کنید


2- یک لیوان آب ولرم بنوشید. میتوانید چند قطره آب لیموی تازه هم به آن اضافه کنید. این کار سموم باقی مانده در سیستم گوارشی بدنتان را پاک می کند و متابولیسم بدن را برای هضم و جذب بهتر غذا آماده می کند


3 – قبل از بیرون آمدن از رختخواب ، لبخند بزنید و روز خود را با لبخند آغاز کنید. این کار احساس خوبی در شما بوجود می آورد و ضربان قلب شما را منظم می کند. می توانید همانطور که در رختخواب نشسته اید ، مدیتیشن نگارش متن (که قبلا برایتان توضیح داده ام ) را انجام دهید و شکرگزاری کنید. شکرگزاری موجب کاهش هورمون های استرس در بدن تان می شود


4 – رختخواب خود را با حوصله و صبوری جمع کنید. خیلی شیک و منظم باشد. این کار را به عنوان یک کار و وظیفه شخصی روزانه خود بدانید و انجام دهید تا از انجام آن ، حس خوبی در شما ایجاد شود


5- یک مدیتیشن 5 دقیقه ای انتخاب کرده و انجام دهید. این مدیتیشن میتواند مدیتیشن "تمرکز بر نحوه ی تنفس " باشد. انجام مدیتیشن صبحگاهی ، نیروی ذهن و احساستان را پالایش و تقویت می کند


6- حداقل 20 دقیقه یوگا تمرین کنید و یا اگر یوگا بلد نیستید ، 20 دقیقه نرمش و ورزش کنید. مهم نیست چه ورزشی باشد مهم انجام آن است


7- به بدنتان توجه و رسیدگی کنید. مثلا دوش آب گرم بگیرید ، اگر فرصت بیشتری دارید بدن تان را با روغن بادام ماساژ دهید ، دندان ها را مسواک کنید ، موهایتان را شیک شانه و مرتب کنید، لباسی شایسته و زیبا بپوشید. این کارها اعتماد بنفس شما را افزایش می دهد


8- صبحانه ای سالم بخورید. به یاد داشته باشید صبحانه مهمترین وعده غذایی روز محسوب می شود. پس به آن توجه کنید. صبحانه ای انتخاب کنید که متناسب با دوشای بدن و فصل سال باشد


9- هر شب فهرست کارهایی که باید روز بعد انجام دهید را یادداشت کنید و آنها را اولویت بندی کنید. این کار باعث می شود تا ذهن شما از تلمبار و هجوم افکار بیهوده رها شده و آرامش داشته باشد


10- شب ها خوب بخوابید. خواب خوب شبانه نقش بسیار مهمی در احیای بدن و ذهن برای روز بعد دارد. با توجه به سنی که دارید لازم است بین 6 تا 8 ساعت خواب شبانه مفید داشته باشید. اگر اینگونه نیست لازم است به طور جدی عادتهای تغذیه ای و شیوه های زندگی خود را با دقت بررسی کنید و علت و ریشه آن را بیابید. شاید لازم باشد تغییراتی در آنها داده شود

 

{jcomments on}

 

نظرات (2)

این نظر توسط مدیر کوچک شده

ارسال شده توسط لیلا عباسپور:

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه من میخواهم در دوره غیرحضوری طب آیروودا شرکت کنم


سلام.
دوست گرامی در حال حاضر دوره های آموزشی غیر حضوری آیورودا در دست تولید و آماده سازی می باشد و پس از آماده شدن به صورت یک پکیج آموزشی...

ارسال شده توسط لیلا عباسپور:

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه من میخواهم در دوره غیرحضوری طب آیروودا شرکت کنم


سلام.
دوست گرامی در حال حاضر دوره های آموزشی غیر حضوری آیورودا در دست تولید و آماده سازی می باشد و پس از آماده شدن به صورت یک پکیج آموزشی به صورت فایلهای قابل دانلود با فرمت ویدئویی و صوتی ارائه خواهند شد و این دوره دارای پشتیبانی و رفع اشکال و امکان ارسال پرسش و دریافت پاسخ از سوی کاربران خواهند بود
در صورتی که در سایت عضو باشید پس از آماده شدن این دوره ها به شما اطلاع رسانی خواهد شد و شما میتوانید از این دوره استفاده کنید
در صورتی که در سایت عضو نیستید ، هم اکنون با مراجعه به کلید عضویت در منوی سایت ، عضو شوید
با تشکر

ادامه مطلب
این نظر توسط مدیر کوچک شده

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه من میخواهم در دوره غیرحضوری طب آیورودا شرکت کنم

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده است

نظرات خود را ارسال کنید

  1. ارسال نظر به عنوان میهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری
پیوست ها (0 / 3)
کوقعیت خود را به اشتراک بگذارید

خبرنامه

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید تا از آخرین اخبار سایت دانش آیورودا مطلع شوید .

تماس با ما

اطلاعات تماس سایت دانش آیورودا

  • شماره تماس : 09136018307
  • لینک اینستاگرام دانش آیورودا:https://www.instagram.com/Ayurveda_ir

با ما در تماس باشید

ما را در صفحات اجتماعی دنبال نمایید...
شما اینجا هستید: خانه آیورودا آشنایی با آیورودا 10 توصیه مفید در آیورودا برای داشتن یک روز عالی