دانش آیورودا (علم زندگی)

توجه:

کاربر گرامی در صورتی که با کلیک بر روی "عنوان مطالب" ، صفحه ی "عضویت و ورود به سایت" به شما نمایش داده می شود به معنای آن است که برای مشاهده این مطالب در ابتدا لازم است در سایت عضو شده و یا در صورتی که قبلا در سایت عضو شده اید در ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود به سایت وارد شوید تا بتوانید مطالب این بخش را مشاهده فرمایید
برای عضویت و یا ورود به سایت ، بر روی (ورود / عضویت) کلیک کنید


 

آشنایی با دانش یوگا

تمرین آساناها

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

تمرین آساناها

تمرین آساناها
اغلب افراد آساناهای یوگا را به عنوان یک سری حرکت مرزشی تلقی می کنند در حالی که آساناها حرکت ورزشی نیستند بلکه روشهایی هستند که باعث می شوند بدن الگوی واقعی خودش را بدست آورد و افزایش سطح آگاهی و آرامش و تمرکز را تجربه کند. عمده ترین این مراحل ,توسعه سلامت بدن است
یا بیداری کانالهای انرژی و توزیع انرژی در تمام سطوح بدن.هر چند که آساناها ورزش نیستند اما مکمل ورزش می باشند. قبل از مشخص کردن اختلاف این دو باید معنی و مفهوم ورزش را روشن کنیم.
به طور کلی تاثیر حرکات ورزشی بر روی اندام و عضلات است.بدون انجام حرکات ورزشی خستگی عضلانی و ضعف بافت استخوانی حاصل گردد.ظرفیت جذب اکسیژن کاهش پیدا کرده توانایی مقابله با حوادث فیزیکی غیر مترقبه در ارتباط با عملکرد انسولین کاهش می یابد ولی در تاثیر ورزش و آساناها بر بدن تفاوت های بسیاری وجود دارد .وقتی ما آساناهای یوگا را انجام می دهیم از روند سرعت تنفس می کاهیم,با ایجاد روند نزولی در سوخت و ساز بدن تقاضای اکسیژن و درجه حرارت بدن را کاهش می دهیم در صورتی که هنگام ورزش سرعت تنفس و متابولیسم بدن افزایش یافته نیاز به جذب اکسیژن و بدن داغ می شود.حالات یوگا بر روی غدد و اندام داخلی اثر مستقیم دارد و باعث اصلاح و ترمیم فعالیت های الکترو شیمیایی سیستم عصبی می شود.

طبقه بندی آساناها
آساناهای یوگا را به سه دسته طبقه بندی کرده اند: مقدماتی,متوسط,و پیشرفته.این تقسیم بندی به آن معنی نیست که در هر طبقه آساناها ی مشخصی وجود دارد که باید انجام شود,بلکه منظور ایجاد هماهنگی در کل سیستم است.
تمرینات مقدماتی گروه آساناهای مقدماتی برای کسانی که تاکنون آساناهای یوگا را انجام نداده ,بیمار بوده یا به مناسبت ضعف جسمانی قادر به انجام آساناهای مشکل نیستند طراحی شده اند.این گروه از آساناها بین جسم و روان همامنگی ایجاد کرده فرد را برای آساناهی پیشرفته آماده می کنند و در تامین سلامت بدن تاثیر بسزایی دارند و شامل تمرینات پاوان موکت آسانا,تمرین برای تقویت چشم,ایجاد آرامش ,آماده سازی برای نشستن در حالت مراقبه و آساناهایی مانند و اجرآسانا,آساناهای ایستاده و سلام برخورشید می باشند.
گروه متوسط این گروه از آساناها نسبت به گروه اول مشکل ترند و کسانی می توانند آنها را تمرین کنند که تمرینات مقدماتی را انجام داه باشند و از انسجام نسبی بدن برخوردار باشند و مشکلی در انجام آنها نداشته باشند. این گروه از آساناها به تمرکز,استواری و هماهنگی تنفس نیاز بیشتری دارند و عبارتند از
تمرینات خم شدن به جلو و عقب,تمرینات ستون فقرات,تعادلی و وضعیت استاد و نیلوفر...
گروه پیشرفته این گروه از آساناها برای افرادی است که روی سیستم عصبی و ماهیچه ای کنترل زیاد پیدا کرده باشند و در تمرینات گروه دوم مهارت لازم را کسب کرده قوی باشند. پرتو جویان نباید برای انجام این تمرینات شتاب داشته باشند.این گروه آساناها باید زیر نظر استاد انجام گیرد

 

{jcomments on}

نظرات (0)

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده است

نظرات خود را ارسال کنید

  1. ارسال نظر به عنوان میهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری
پیوست ها (0 / 3)
کوقعیت خود را به اشتراک بگذارید

خبرنامه

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید تا از آخرین اخبار سایت دانش آیورودا مطلع شوید .

تماس با ما

اطلاعات تماس سایت دانش آیورودا

  • شماره تماس : 09136018307
  • لینک اینستاگرام دانش آیورودا:https://www.instagram.com/Ayurveda_ir

با ما در تماس باشید

ما را در صفحات اجتماعی دنبال نمایید...
شما اینجا هستید: خانه یوگا آشنایی با یوگا تمرین آساناها