دانش آیورودا (علم زندگی)

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

 

stomach health چگونه معده خود را سالم نگهداریم؟

 

عملکرد سالم و سلامتی دستگاه گوارشی به خصوص معده از اهمیت زیادی برخوردار است. شروع بیماری یا حفظ سلامتی در بدن از آنچه می خوریم شروع می شود بنابراین داشتن یک معده سالم با عملکردی خوب و دقیق از اهمیت زیادی برخوردار است.

 


اگر معده شما به خوبی عمل نکند حتی با کنترل و مصرف بهترین و سالم ترین خوراکها نیز ، سلامتی شما در خطر خواهد بود

 


رعایت نکات زیر به شما کمک می کند تا معده سالمتری داشته باشید:

 

 

  • هرگز آب سرد و نوشیدنی های سرد مصرف نکنید. همیشه آب و نوشیدنی ها را با دمای ولرم بنوشید

 

  • توانایی معده در افراد مختلف ، متفاوت است برخی معده ای قویتر و برخی معده ای ضعیف تر دارند. حجم معده برخی افراد بیشتر از دیگران است. همیشه با توجه به توانایی و ظرفیت معده خود ، غذا بخورید و فشار بیشتر بر آن وارد نکنید

 

  • میزان نیاز بدن به غذا خوردن و نوشیدن با توجه به فعالیتهای روزانه او می باشد. مسلما افرادی که فعالیتهای سنگین و طولانی دارند نیاز بیشتر به غذا و آب دارند اما افرادی که فعالیت آنها کم است مسلما نیاز کمتری به غذا و آب خواهند داشت بنابراین فعالیت کم و مصرف زیاد غذا موجب بروز چاقی و بیماریها برای فرد خواهد شد

 

  • غذا خوردن خود را از حالت عادت ، خارج کنید و زمانی غذا بخورید که احساس نیاز به غذا و حس گرسنگی دارید

 

  • قبل از آنکه وعده قبلی در معده شما هضم و جذب شود از خوردن وعده بعدی بپرهیزید

 

  • از درهم خوری غذاها در یک وعده بپرهیزید زیرا موجب بروز اختلال گوارشی در شما خواهد شد

 

  • نظم وعده های غذایی را رعایت کنید و از بی نظمی در مصرف وعده های غذایی بپرهیزید

 

  • بلافاصله قبل از صرف غذا و یا بعد از صرف غذا و حتی در حین غذا خوردن از مصرف نوشیدنی ها بپرهیزید

 

  • سالادها و ماست را همراه با غذای خود مصرف نکنید و آنها را با حفظ فاصله زمانی مناسب از آخرین وعده غذایی مصرف کنید

 

  • مصرف سبزیجات همراه با غذا به هضم بهتر آن کمک می کند

 

  • میوه ها را قبل یا بعد از صرف غذا نخورید و همیشه فاصله زمانی مناسب با آن را رعایت کنید. با توجه به نوع غذای صرف شده حدود 3 تا 4 ساعت پس از صرف غذا ، فاصله مناسبی است

 

  • هیچگاه دو وعده غذایی سنگین را در یک روز مصرف نکنید

 

  • در صورتی که دستگاه گوارشی ضعیفی دارید پس از صرف غذا میتوانید از دمنوشهای کمک کننده به هضم غذا بنوشید مانند دمنوش نعناع ، زنجبیل ، بابونه ، دارچین و مانند آنها

 

  • پس از صرف غذا دراز نکشید و چرت نزنید و نخوابید زیرا مشکلات گوارشی مانند نفخ ، سنگینی و سفتی یا ترشی معده ایجاد می شود. پس از صرف غذا اندکی صاف بنشینید و پس از آن ده دقیقه پیاده روی بسیار بسیار آرامی انجام دهید

 

  • در حین غذا خوردن همیشه ستون فقرات خود را صاف نگهدارید تا بر روی معده شما فشاری وارد نشود

 


 مطالب مفید پیشنهادی:

نظرات (0)

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده است

نظرات خود را ارسال کنید

  1. ارسال نظر به عنوان میهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری
پیوست ها (0 / 3)
کوقعیت خود را به اشتراک بگذارید

دوره آموزشی سلامتی به روش آیورودا


dosha test ayurveda - تست تعیین مزاج در آیورودا


chakra test banner تست چاکراها و چرخه های انرژی

خبرنامه

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید تا از آخرین اخبار سایت دانش آیورودا مطلع شوید .

تماس با ما

اطلاعات تماس سایت دانش آیورودا

  • شماره تماس : 09136018307
  • لینک اینستاگرام دانش آیورودا:https://www.instagram.com/Ayurveda_ir

با ما در تماس باشید

ما را در صفحات اجتماعی دنبال نمایید...
شما اینجا هستید: خانه آیورودا آشنایی با آیورودا چگونه معده خود را سالم نگهداریم؟