دانش آیورودا (علم زندگی)

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

 

Deep connection with yourself ایجاد ارتباط عمیق تر اول از خود شروع کنیم

 

 

همه انسان ها با یکدیگر مانند رشته سیمی بهم متصل هستند. به این دلیل که زمانی همکاری ما با یکدیگر توانایی ما را برای زنده ماندن در سخت ترین شرایط افزایش داد. اگرچه امروزه تهدیدهای بقا بسیار کمتر شده است، اما مردم هنوز هم تمایل دارند و به ارتباط با یکدیگر نیاز دارند.

 


تحقیقات نشان می دهد که ارتباط اجتماعی نه تنها سلامت جسمی را بهبود می بخشد، بلکه سلامت روانی و عاطفی را نیز بهبود می بخشد. همه می خواهند احساس کنند که دیده می شوند و به آنها تعلق دارند. رسیدن به این خواسته مستلزم درک افکار، باورها، الگوهای رفتاری، ترجیحات و فرآیندهای خود است. در اصل، قبل از اینکه بتوانید عمیقاً با دیگران ارتباط برقرار کنید، ابتدا باید بدانید که چه کسی هستید؟

 


در اینجا چند دلیل آورده شده است

 

بیرون منعکس کننده درون است


همیشه آسان نیست که به اصطلاح "آنطور که هستید بیایید". ممکن است نگران باشید که اگر حقیقت خود را به اشتراک بگذارید، به دنبال آنچه می‌خواهید بروید، یا اجازه دهید همه چیز نشان داده شود، ممکن است با قضاوت روبرو شوید ، ممکن است کسی را آزار دهید یا ناراحت کنید، یا به آنچه واقعاً می‌خواهید ، نرسید. این باور ممکن است باعث شود که شما خودتان را به عنوان نسخه ای غیر معتبر که نیستید ، نشان دهید و می تواند شما را مجبور کند تا در شرایطی که واقعاً می خواهید "نه" بگویید، "بله" بگویید.

 


این نوع خود رها کردن درونی به خاطر تلاش برای راضی کردن یا ارتباط با دیگران کارساز نیست زیرا شما واقعی نیستید. در نهایت، مردم متوجه این موضوع می شوند و به طور غریزی چیزی مانع از نزدیک شدن آنها به شما می شود.

 


با این حال، وقتی اعمال بیرونی شما با ارزش‌ها و احساسات درونی‌تان همسو می‌شوند، طبیعتاً تضاد درونی کمتری را تجربه خواهید کرد و خود واقعی‌تان را نشان خواهید داد.
روان‌شناس برنه براون در TedTalk خود توضیح می‌دهد که چگونه اصالت ، بخش مهمی از ایجاد روابط معنادار است. وقتی خودتان را نشان می دهید - آسیب پذیری ها و همه چیز - می توانید واقعاً با دیگران ارتباط برقرار کنید و با آنها احساس نزدیکی کنید.

 

شما خودکنترلی را نشان می دهید

 


انگیزه هرکسی چیزهای مختلفی است، مانند کمک به دیگران، عشق، اشتیاق، پاداش، قدرت، میل به بهترین بودن و غیره.
این مهم است که بفهمید چه چیزی به شما انگیزه می دهد. این امر مستلزم کمی خودآزمایی و صادق بودن با خود در مورد اینکه چه چیزی به شما کمک می‌کند در برابر عادت‌های تکانشی که ممکن است به شما کمکی نکنند ، مقاومت کنید و چه چیزی به شما کمک می‌کند خودکنترلی و رفتارها و احساسات مثبت ایجاد کنید.

 


تحقیقات نشان می‌دهد که وقتی خودکنترلی بیشتری داشته باشید، در روابط شادتر و راضی‌تر می‌شوید، به‌ویژه روابط طولانی‌ مدت و پایداری که بر پایه وفاداری، اعتماد، امنیت و ثبات بنا شده‌اند. به طور خاص، وقتی خودکنترلی از خود نشان می‌دهید، به احتمال زیاد با نیازهای دیگران هماهنگ می‌شوید و درک می‌کنید که چگونه نیازهای خود را در کل شراکت قرار می‌دهید.

 

تصمیم گیری آسان تر می شود

 


تخمین زده می شود که بزرگسالان به طور متوسط بیش از 35000 تصمیم در روز می گیرند.
در یک روز معین، شما با همه چیز از تصمیمات ساده (مثلاً «ساعت چند صبحانه بخورم؟») گرفته تا تصمیمات تأثیرگذارتر (مثلاً «آیا باید با این شخص رابطه برقرار کنم؟») سروکار دارید.

 


وقتی می‌دانید واقعاً چه کسی هستید و چه ارزش‌هایی شما را راهنمایی می‌کنند، راحت‌تر می‌توانید در مورد چیزهای کوچک و بزرگ، از جمله افرادی که انتخاب می‌کنید در زندگی خود داشته باشید، انتخاب‌های بهتری داشته باشید.

 

 

 

شما اعتماد به نفس دارید

 


اگرچه ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد، اما هرچه اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، تمرکز کمتری روی خودتان دارید. وقتی درک کاملی از خود داشته باشید، به طور طبیعی حالتی آرام و با اعتماد به نفس دارید. این کار دیگران را تشویق می کند تا احساس راحتی کنند و به شما کمک می کند ارتباطات عمیق تری برقرار کنید .
اعتماد به نفس همچنین می تواند همدلی عمیق تری ایجاد کند.

 

همدلی فراوان است

 


همدلی یک نیروی قدرتمند بین فردی است که به شما امکان می دهد دیگران را درک کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید.
بر اساس تحقیقات، این امکان به اشتراک گذاری تجربیات، نیازها و خواسته ها را بین افراد فراهم می کند و پلی عاطفی ایجاد می کند که رفتار اجتماعی را ارتقا می دهد .
زمانی که از تمایلات و الگوهای خود آگاهی بیشتری پیدا کنید، بهتر می توانید در روابط خود و نحوه ارتباط خود با دیگران پیمایش کنید. نتایج یک مطالعه نشان داد که شرکت‌کنندگانی که در شناسایی بخش‌های مختلف شخصیت خود پیشرفت کرده‌اند، توانایی خود را برای همدردی با دیگران نیز بهبود می‌بخشند.

 

 

شما شادتر، مهربانتر و سخاوتمندتر هستید

 


دانستن اینکه واقعاً چه کسی هستید به شما کمک می‌کند احساس خوشبختی بیشتری داشته باشید و ارتباطاتی ایجاد کنید که فقط به شما احساس خوبی نمی‌دهد. آنها همچنین شما را به انجام کارهای خوب وادار می کنند.

 


محققان ارتباط و نوع دوستی را به هم مرتبط می کنند. در یک آزمایش ، شرکت‌کنندگان بیشتر تمایل داشتند که پس از خواندن کلمات مرتبط با ارتباط اجتماعی (مثلاً جامعه، مرتبط، رابطه) داوطلب شوند تا پس از خواندن کلماتی که استقلال را برانگیختند (مانند آزادی، انتخاب، ترجیح).
به گفته محققان، یافته های آنها بر نیاز اساسی انسان به تعلق تاکید دارد.

 

چگونه خود را بشناسید تا بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید

 

 

توسعه درک خود واقعی به شما کمک می کند تا ارتباطات عمیق تری در زندگی خود ایجاد کنید. این چند قدم است که می توانید برای شناخت خود واقعی انجام دهید:

 


۱- روزانه زمانی را به شناخت خود اختصاص دهید. زمانی را انتخاب کنید که بتوانید در یک مکان ساکت تنها باشید و افکار و احساسات خود را یادداشت کنید.

 


2. چند سوال سخت از خود بپرسید. به عنوان مثال: برای چه چیزی ارزش قائلم؟ آیا من وقت و انرژی خود را صرف چیزهایی می کنم که برایم مهم هستند؟ آیا من آنطور که می خواهم برای دیگران نشان می دهم؟

 


3. در پاسخ های خود تأمل کنید. آیا آنها طنین انداز هستند؟ آیا باید بیشتر به آنها فکر کنید؟ آیا چیزی هست که بخواهید روی آن عمل کنید؟

 


4. عشق به خود را تمرین کنید. با خودتان صبور باشید تا خودتان را بشناسید. اگر زمینه‌هایی وجود دارد که احساس می‌کنید نیاز به بهبود دارید، به خودتان افتخار کنید که می‌خواهید در کجا رشد کنید. خود را به خاطر هر چیزی که منفی می‌دانید ببخشید و متعهد شوید که با شفقت به جلو حرکت کنید.

 


5. تمرین کنید که خودتان را نشان دهید. خودت را پنهان نکن بگذارید مردم بدانند که شما کی هستید و برای چه چیزی ارزش قائل هستید. هرچه بیشتر تمرین کنید دقیقاً همانطور که هستید باشید ، احساس راحتی بیشتری خواهید داشت و اصالت شما پایه و اساس ایجاد روابط معنادارتر را ایجاد می کند.


 مطالب مفید پیشنهادی:

 

 

دوره آموزشی سلامتی به روش آیورودا


dosha test ayurveda - تست تعیین مزاج در آیورودا


chakra test banner تست چاکراها و چرخه های انرژی

خبرنامه

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید تا از آخرین اخبار سایت دانش آیورودا مطلع شوید .

تماس با ما

اطلاعات تماس سایت دانش آیورودا

  • شماره تماس : 09136018307
  • لینک اینستاگرام دانش آیورودا:https://www.instagram.com/Ayurveda_ir

شما اینجا هستید: خانه آیورودا آشنایی با آیورودا ایجاد ارتباط عمیق تر ، اول از خود شروع کنیم